Інформаційний листок 6

Інформаційний листок № 6

народного депутата України Тищенка Олега Івановича

на  окрузі № 91 (м. Біла Церква; Білоцерківський район; Таращанський район)

Член фракції «БЮТ - Батьківщина» у  Верховній Раді України, член партії «ВО «Батьківщина», член комітету з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва.

Прийоми громадян проводяться за адресою:

м. Київ, вул. Турівська, 13, каб. 101-в.

(попередній запис за телефонами: (044) 527-70-69).

Адреса для листування: 04080, м. Київ, вул.Турівська, 15.

Також працює «Гаряча лінія» партії «ВО «Батьківщина»: 0-800-50-40-40 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів у межах України).

Працює пересувна громадська приймальня на базі мікроавтобуса, що здатна виїхати у будь-який віддалений населений пункт, в тому числі дістатися громадянина, у якого є проблеми з пересуванням (інваліди, хворі, люди похилого віку, нужденні тощо).

Дорогі співвітчизники!

Сердечно віта Вас із національним святом нашої державності —

Днем Незалежності України!

Від усієї душі зичу Вам та Вашим рідним міцного здоров’я, щастя, добра і злагоди, достатку, миру, щедрої долі, подальших успіхів в усіх справах і починаннях заради процвітання української держави, добробуту її народу.

Нехай серця наповнюються гордістю за нашу країну, прагненням до єдності та порозуміння, а ваша плідна праця буде надійною запорукою щасливого майбутнього.

1. Реакція влади на депутатські звернення та запити НДУ Тищенка О.І.

Шановні виборці! Нагадую вам, що однією з основних форм  депутатського реагування на особисті проблеми громадян та загальні територіальних громад є депутатські запити та звернення.

Тому для вас має бути цікава інформація про перебіг виконання, розгляду і подальших дій влади по деяких резонансних справах щодо яких здійснювалося реагування народного депутата України Тищенка Олега Івановича.

Одним із болючих питань є стан виконання Програми фінансового оздоровлення              АТ "РОДОВІД БАНК" на 2010-2016 рр., затвердженої рішенням комісії Національного банку України з питань нагляду та регулювання діяльності банків.

Враховуючи неодноразові звернення стурбованих вкладників, мною як народним депутатом України направлені депутатські запити на ім'я Прем'єр-міністра України та голови Національного банку України з проханням надати кваліфіковані роз’яснення, а саме:

1. Надати достовірну інформацію щодо подальшої долі АТ «РОДОВІД БАНК».

2. Повідомити, чи братиме держава участь у додатковій капіталізації банку.

3. Здійснити заходи реагування, передбачені законодавством України.

Національний банк, України  розглянувши запит, повідомив таке.

Відповідно до постанови Правління Національного банку України "Про призначення тимчасової адміністрації у відкритому акціонерному товаристві "РОДОВІД БАНК" від 13.03.2009 № 138 у Публічному акціонерному товаристві "РОДОВІД БАНК" призначено тимчасову адміністрацію, яку було продовжено відповідними постановами Правління Національного банку України до 15.03.2011. Після закінчення дії тимчасової адміністрації в АТ "РОДОВІД БАНК" Національний банк мав прийняти рішення про припинення тимчасової адміністрації та поновлення діяльності банку або про відкликання банківської ліцензії та призначення ліквідатора банку.

Слід зазначити, що відповідно до вимог статті 83 Закону України "Про банки і банківську діяльність" тимчасовий адміністратор уживає заходів для відновлення діяльності банку відповідно до плану дій тимчасового адміністратора, а в разі призначення тимчасової адміністрації у зв'язку з погіршенням фінансового стану банку відповідно до програми фінансового оздоровлення банку.

На сьогодні в АТ "РОДОВІД БАНК" (власником якого на 99,99% є держава) діє Програма фінансового оздоровлення на 2010 - 2016 роки, затверджена рішенням Комісії Національного банку України з питань нагляду і регулювання діяльності банків від 08.06.2010 № 374 зі змінами, яку надіслано до Міністерства фінансів України.

Пунктом 13 Порядку участі держави у капіталізації банків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.2008 №960, передбачено, що після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про участь держави в капіталізації АТ "РОДОВІД БАНК" Міністерство фінансів України має вживати заходів щодо здійснення контролю за діяльністю цього банку та виконання програми фінансового оздоровлення, яка з метою визначення її ефективності має бути попередньо схвалена Міністерством фінансів України.

Програмою передбачено відновлення діяльності АТ "РОДОВІД БАНК" до 16.09.2010 за умови здійснення державою його додаткової капіталізації протягом червня - серпня 2010 року, що дало б змогу, зокрема, відновити ліквідність і забезпечити виконання економічних нормативів, а також забезпечити досягнення планових показників діяльності АТ "РОДОВІД БАНК".

Незважаючи на неодноразові звернення Національного банку до Міністерства фінансів України щодо необхідності невідкладно вирішити питання про схвалення Програми в цілому та прийняття рішення про капіталізацію АТ "РОДОВІД БАНК", протягом шести місяців рішення щодо такої капіталізації не було внесено на розгляд Експертно-аналітичної ради з питань участі держави в капіталізації банків і не прийнято Кабінетом Міністрів України.

У зв'язку з цим АТ "РОДОВІД БАНК" не виконує планових показників, передбачених Програмою, та протягом тривалого періоду діє в умовах дефіциту ліквідних активів, що не дає змоги самостійно забезпечити його платоспроможність, а тимчасовий адміністратор АТ "РОДОВІД БАНК" не має змоги самостійно забезпечити виконання Програми, остаточне рішення щодо участі держави в капіталізації АТ "РОДОВІД БАНК" має приймати Кабінет Міністрів України, тобто надання вичерпної відповіді на друге питання, зазначене у депутатському запиті, виходить за межі компетенції Національного банку.

Але від Кабінету Міністрів України вмотивована відповідь із зазначеного питання так і не надійшла.

Тому мною як народним депутатом України направлений повторний депутатський запит з таких питань:

1. Надати достовірну інформацію про те, чи зацікавлена держава у виконанні Програми фінансового оздоровлення АТ "РОДОВІД БАНК"?

2. Повідомити про конкретні заходи, які вживатиме держава для оздоровлення АТ "РОДОВІД БАНК".

3. Здійснити заходи реагування, передбачені законодавством України.

У відповіді, що надійшла за підписом Прем'єр - міністра України, зазначалося:

відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10 червня 2009 р. № 580 "Про капіталізацію публічного акціонерного товариства "Родовід Банк" держава взяла участь у капіталізації зазначеного банку.

Постановою Національного банку від 13 березня 2009 р. №138 призначено тимчасову адміністрацію в АТ "РОДОВІД БАНК", яка діє з 16 березня 2009 року.

Постановою Національного банку України від 14 березня 2011 р. № 60 в АТ "РОДОВІД БАНК" продовжено дію тимчасової адміністрації на строк, необхідний для фінансового оздоровлення банку, але не більш як до 15 вересня 2011 року.

На сьогодні АТ "РОДОВІД БАНК" перебуває у надкритичному стані. З урахуванням необхідності розв'язання в якомога коротший строк проблем банку, а також з метою збереження довіри населення до банківської системи і держави та захисту інтересів вкладників Експертно-аналітичною радою з питань участі держави у капіталізації банків               17 березня 2011 р. схвалено стратегію діяльності капіталізованих банків, у тому числі АТ "РОДОВІД БАНК".

Зазначена стратегія узгоджена з Національним банком, експертами МВФ та Світового банку і передбачає переведення всіх депозитів АТ "Родовід Банк" разом із відповідним обсягом активів до державного банку. Найближчим часом зазначений механізм буде встановлено спільною постановою Кабінету Міністрів та Національного банку.

Що ж, подивимося як буде далі.

*************

Крім того, хотілося проінформувати Вас про стан виконання ще одного  з багатьох моїх депутатських запитів, а саме: встановити, чи забезпечуються соціальні гарантії працівників товариства ВАТ «Укртелеком» відповідно до Розпорядження КМУ № 1948-р від 12.10.2010 р. «Про погодження умов проведення конкурсу з продажу пакета акцій ВАТ «Укртелеком» під час можливого продажу новим власником ВАТ «Укртелеком» однієї з філій товариства, а саме 3G-підрозділу – Utel. (Про можливість прийняття такого рішення свідчить оголошення про проведення загальних зборів акціонерів товариства 14 червня 2011 року, у п. 14 Порядку денного якого передбачено розгляд питання: «Прийняття рішення про вчинення значного правочину»).

З цього приводу мною направлені депутатські запити на ім'я Прем’єр-міністра України, Голову Фонду Державного майна України та Генерального прокурора України.

У своїй відповіді Генеральна прокуратура повідомила, що цей документ направлено для вирішення керівнику Фонду Державного майна України, якому доручено організувати належну перевірку доводів, прийняти рішення згідно з вимогами чинного законодавства.

А Генеральною прокуратурою України вирішення цього запиту взято на контроль.

У свою чергу Фонд Державного майна України відповів наступне:

Фонд державного майна України завершив продаж пакета акцій ВАТ «Укртелеком» розміром 92,791% статутного капіталу за конкурсом з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону.

Конкурс проводився відповідно до Закону України «Про приватизацію державного майна», розпорядження Кабінету Міністрів України «Про погодження умов проведення конкурсу з продажу пакета акцій ВАТ «Укртелеком» від 12.10.2010 №1948-р та Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій акціонерних товариств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 31.08.2004 №1800, розпорядженням Антимонопольного комітету України від 31.08.2004 №330-р, рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.11.2004 №489 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2004 за №1634/10233, із змінами і доповненнями до нього.

За результатами конкурсу переможцем затверджено товариство з обмеженою відповідальністю «ЕСУ», з яким 11.03.2011р. було укладено договір купівлі - продажу   пакету  акцій   ВАТ   «Укртелеком» ,   в  який   згідно  із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.10.2010 № 1948-р «Про погодження умов проведення конкурсу з продажу пакету акцій ВАТ «Укртелеком» включено низку умов, зокрема: «Покупець зобов'язаний забезпечити у сфері корпоративних відносин та розпорядження майном товариства:

—   голосування до повного виконання умов договору купівлі-продажу на загальних зборах
акціонерів товариства «за» з питань збільшення (зменшення) розміру статутного капіталу, зміни
номіналу акцій, перетворення на інші господарські товариства, злиття, приєднання, поділу
виключно у разі отримання попередньої згоди Фонду державного майна, а також забезпечити
голосування товариства під час вирішення зазначених питань у господарських товариствах, де
товариство володіє корпоративними правами таким же чином, виключно за умови отримання на
це попередньої згоди Фонду державного майна.

У разі неотримання згоди Фонду державного майна на день проведення загальних зборів акціонерів товариства із зазначених в абзаці першому цього підпункту питань покупець зобов'язаний голосувати «проти» збільшення (зменшення) розміру статутного капіталу, зміни номіналу акції, перетворення на інші господарські товариства, злиття, приєднання, поділу, а також забезпечити голосування товариства під час вирішення зазначених питань у господарських товариствах, де товариство володіє корпоративними правами таким же чином.

Попереднє погодження з Фондом державного майна питань збільшення (зменшення) розміру статутного капіталу необхідне у разі, коли частка власності покупця в статутному капіталі в результаті таких дій може зменшитися нижче 80 відсотків статутного капіталу;

—   недопущення продажу (відчуження) всього або значної частини майна
товариства до повного виконання умов договору купівлі-продажу без попередньої згоди Фонду
Державного майна. Значною частиною майна товариства вважається майно, ринкова вартість якого становить більш як 10 відсотків статутного капіталу товариства. Продаж майна меншої вартості не вимагає погодження з Фондом державного майна Цей підпункт не стосується відчуження майна,
яке здійснюється у рамках звичайної комерційної діяльності товариства.

Під відчуженням сторони договору розуміють вчинення будь-яких дій або укладення правочинів, наслідком яких буде зміна власника майна товариства, а саме: укладення договорів купівлі-продажу, міни, дарування, безоплатної передачі, угод про передачу майна статутних капіталів інших господарських організацій».

До Фонду державного майна України не надходили пропозиції та матеріали від покупця з вищезазначених питань.

У III кварталі поточного року буде проведено перевірку дій покупця на відповідність умов договору, а також виконання зобов'язань у соціальній сфері діяльності.

Якщо покупцем будуть прийняті рішення, що суперечать умовам договору купівлі-продажу пакета акцій ВАТ «Укртелеком», Фондом державного майна України будуть вжиті заходи відповідно до чинного законодавства.

Дуже цікаво, чи буде все законно?

 

У свою чергу, шановні читачі, хочу звернути Вашу увагу на те, що народні депутати України від опозиційних фракцій неодноразово наголошували на необ’єктивному, упередженому та непрозорому здійсненню приватизації самого ВАТ «Укртелеком». Для припинення процесу розбазарювання державного майна народним депутатом України від фракції «БЮТ-Батьківщина» Бондаренком В.Д. було запропоновано на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» (щодо об’єктів, які мають стратегічне значення для держави), реєстраційний номер 6399 (стенограма пленарного засідання від 16 лютого 2011 р.). Однак даний законопроект, як і більшість законопроектів, що пропонуються народними депутатами України від опозиційних фракцій, не знайшов належної підтримки у парламенті.

На сьогодні найбільше занепокоєння викликають наступні питання: на яких підставах підлягає продажу тільки-но приватизований об’єкт та яким чином будуть збережені соціальні й трудові гарантії колективу працівників ВАТ «Укртелеком» та його філії?

Продовжуємо з'ясовувати.

*************************************************************

Хотілося б також нагадати про мої депутатські запити на ім'я Прем'єр–міністра України та Генерального прокурора України про контрабанду у грудні 2010 року 40 тис. тонн гречки із державних запасів та майже одночасну міждержавну закупівлю з Китаю 20 тис. тонн того ж продукту для нібито стабілізації роздрібних цін на Українському ринку (детальний опис в інформаційному листі № 4).

Так ось, жодним із адресатів так і не були надані чіткі пояснення з низки питань, що порушувалися у моєму депутатському запиті. Кабінет Міністрів України досі намагається сформувати достатні запаси гречки, ціни на неї залишилися непомірними, нічого неврегульоване… А тим часом Генеральна прокуратура України все здійснює контроль за перевірками, які проводять Служба безпеки України та Антимонопольний комітет України щодо контрабанди гречки та по фактам безпідставного підвищення цін  на цей продукт.

Все намагаються та шукають… А нам з Вами залишається тільки чекати.

 

2. Корисна інформація: Яких заходів необхідно вживати в разі отримання житлово-комунальних послуг неналежної якості.

Останнім часом збільшилася кількість звернень, у яких заявники скаржаться на неналежне надання їм комунальних послуг. Зважаючи на це, вважаю за необхідне приділити увагу даному питанню.

Відповідно до ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та Постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. № 529 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» підставою для надання житлово-комунальних послуг споживачам є Договір про надання послуг з утримання будинків і прибудинкових територій, укладений між споживачем і виконавцем – підприємством житлово-комунального сервісу
(далі ЖКС) (колишні ЖЕКи, ДЄЗи).

Типовий примірник договору можна знайти за наступним посиланням: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=529-2009-%EF .

У кожному договорі має бути зазначено, які саме послуги і в якому обсязі повинен надавати ЖКС, вартість кожної складової цих послуг, періодичність їх надання тощо.

У разі отримання житлово-комунальних послуг неналежної якості необхідно здійснити три кроки:

1) викликати представника житлово-комунального господарства (ЖЕКу) для складання акта-претензії про неналежне надання послуг (ненадання послуг).

Для виклику представника з ЖКС необхідно написати заяву довільною формою, віднести її до ЖКС, отримати відмітку про реєстрацію вашого звернення, або відправити його поштою рекомендованим листом з повідомленням.

2) Скласти акт-претензію з представником ЖКС.

У акті необхідно вказати вид порушення і термін, протягом якого воно не усунуто, а також вимогу про перерахунок вартості послуг.

Якщо на виклик представник ЖКС не з'явився або ж ви отримали негативну відповідь, або представник відмовився від підпису акта-претензії, можна самостійно скласти акт-претензію за підписом якомога більшої кількості споживачів (але не менше 2-х).

3) вимагати від ЖКС перерахунку плати за ненадані або неякісно надані послуги.

Для цього споживач повинен написати у ЖКС заяву про здійснення перерахунку вартості послуг, до якої додати: копію заяви про виклик представника з відміткою про прийом такої заяви   і один             примірник акта-претензії до ЖКС.

У результаті за заявою споживача має бути проведений перерахунок або дано письмову аргументовану відповідь з обґрунтуванням відмови у задоволенні претензії.

У разі відмови від перерахунку – споживач має право звернутися зі скаргою до місцевого управління захисту прав споживачів.

 

У наступному випуску ми проінформуємо Вас про:

1. Чергові депутатські реагування НДУ Тищенка О.І. на звернення громадян.

2. Реакція влади на депутатські звернення та запити НДУ Тищенка О.І.

3. Корисна інформація.

4. Різне.

Будь ласка, слідкуйте за перебігом подій у чергових випусках Інформаційного листка

народного депутата України Тищенка Олега Івановича.

 

Біографія

Статистика